Wyświetleń:

Relacje

4 wycieczka dzieci niepełnosprawnych, Szklarska Poręba, 1 września 2012
KKN

1 września w sobotni poranek grupa dzieci niepełnosprawnych w ramach projektu „Integracja dla każdego” wyruszyła w podróż w czasie śladami prehistorycznych stworzeń. Sceneria pięknego lasu ze starymi drzewami oraz bujną roślinnością pozwoliła małym turystą poczuć klimat sprzed milionów lat, a wszystko to zaledwie kilkadziesiąt kilometrów od Wrocławia.

Na miejscu zbiórki spotkaliśmy się o godz.9:00. Po kilkunastu minutach ruszyliśmy do celu naszej wyprawy czyli do Dinoparku, który znajduje się w Szklarskiej Porębie. Jednak zanim wyjechaliśmy z Wrocławie na drodze w celach kontrolnych zatrzymała nas policja. Po kontroli dokumentów i auta wyruszyliśmy w dalszą podróż, która mijała bardzo przyjemnie. Jak zawsze w busie dzieci rozpoczęły swoją integrację, rozmawiając na różne tematy, dzięki czemu podróż mija nam bardzo szybko.

Na miejscu byliśmy ok. 12, niestety Dinopark przywitał nas deszczową pogodą, dlatego pierwszą atrakcją z której skorzystaliśmy aby schować się przed deszczem były warsztaty paleontologiczne. Pani przewodnik wręczyła każdemu okulary oraz fartuszki do pracy, opowiedziała na czym polega praca paleontologa, po czym mali odkrywcy przystąpili do pracy. Dzieci z zaangażowaniem i w wielkim skupieniu szukały szkieletu dinozaurów w gipsowej zaprawie. Po ponad godzinnych warsztatach dzieci otrzymały certyfikat ukończenia warsztatów paleontologicznych i uzyskania tytułu MŁODY PALEONTOLOG.
Następnie udaliśmy się do restauracji „Gruby Fred” gdzie zjedliśmy pyszny obiad, rozgrzaliśmy się i zregenerowaliśmy siły. Na szczęście kiedy wyszliśmy na zewnątrz przestało padać, a zza chmur przebijało się słoneczko.

Kolejną atrakcją dla starszych dzieci było kino 6D, a dla najmłodszych park oferował przejazd kolejką Flinstonów. Seans w kinie, ruszające się i wibrujące fotele, tryskająca woda, wiejący wiatr dostarczył dzieciom niezapomniane przeżycia oraz świetną zabawę. W tym samym czasie ogromną radość sprawiała najmłodszym przejażdżka kolejką. Czekając na resztę grupy dzieci wraz z opiekunką udały się na plac zabaw gdzie znajdowała się wielka piaskownica z ukrytym szkieletem dinozaura. Nasi najmłodsi odkrywcy mogli na chwilę stać się archeologami, wykopując kości dinozaurów.

Kolejną atrakcją parku była ścieżka edukacyjna na której można było spotkać ok. 70 naturalnej wielkości figur dinozaurów oraz przejść przez galerię iluzji. Dzieci były pod wielkim wrażeniem, kiedy zobaczyły te ogromne zwierzęta, które wyglądały jak żywe. Starsze z zainteresowaniem czytały informacje znajdujące się przy każdej figurce, a młodsze zaś zaciekawione słuchały cennych informacji.

Na koniec naszej podróży udaliśmy się do wioski Indiańskiej gdzie zapoznaliśmy się z codziennym życiem Indian.

Naszą podróż zakończyliśmy o godz.19. Pomimo tego, że pogoda nie do końca nam dopisała był to dzień niezapomnianych wrażeń, pełen radości, uśmiechu i zabawy. Dzieci z niecierpliwością czekają na kolejny wyjazd, który odbędzie się 15 września.

Serdeczne podziękowania kierujemy w stronę Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego bez pomocy którego wyjazd ten nie odbyłby się.

Zapraszam również do obejrzenia zdjęć w galerii.

Relacje sporządziła Natalia Nahajowska

Wyjazd zorganizowany był w ramach projektu „Integracja dla każdego” finansowanego ze środków PFRON, będących w dyspozycji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.