Wydarzenia
Pierwsza wycieczka turystyczno-edukacyjna dla dzieci niepełnosprawnych w ramach projektu „KKN On Tour”, Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach, 10 maja 2014
Na tę wycieczkę dzieci czekały z utęsknieniem, w końcu minęło 7 miesięcy od ostatniej eskapady i wszyscy bardzo się niecierpliwili kiedy ponownie ruszymy w świat. Tym razem postanowiliśmy wyruszyć poza granice naszego pięknego regionu i zawitaliśmy do Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach. Tego dnia przywitała nas wietrzna pogoda, ale zupełnie nam to nie przeszkadzało, w końcu prawie 2 godziny mieliśmy spędzić 40 metrów pod ziemią. Mimo blisko 200 km do przejechania, droga minęła nam bardzo szybko, zawdzięczaliśmy to podróży autostradą i świetnej atmosferze, która na dobre zagościła w naszych busach. Chwilę przed 12 byliśmy na miejscu i po rozprostowaniu kości udaliśmy się do budynku Zabytkowej Kopalni Srebra. Najpierw zwiedziliśmy kopalniane muzeum multimedialne, obejrzeliśmy projekcję filmu, a następnie zaopatrzeni w kaski udaliśmy się do windy. Trasa turystyczna składa się z trzech szybów i zwiedzanie rozpoczęliśmy od szybu „Anioł”. Następny szyb „Żmija” pokonać musieliśmy łodziami, co było dużą atrakcją wśród dzieci. Kopalnia wyposażona jest w nagłośnienie, dzięki czemu przez całą trasę towarzyszyły nam autentyczne odgłosy ciężkiej pracy gwarków, efektu zawału kopalnianego czy też jadących wózków. Szybem „Szczęść Boże” powróciliśmy do windy i udaliśmy się do pobliskiej restauracji, aby napełnić puste brzuszki. Po obiadku była chwila na gry i zabawy na świeżym powietrzu, gdyż po wietrze nie było śladu, za to zaczęło prażyć słoneczko. Następnie udaliśmy się do Skansenu Maszyn Parowych, gdzie podziwialiśmy ponad 30 różnych eksponatów i wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia.

Droga do domu upłynęła nam równie szybko i chwilę po 18 dzieci mogły wpaść w ramiona rodziców i opiekunów, by móc im opowiedzieć wrażenia mijającego dnia.

Wielkie podziękowania kierujemy w stronę Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego za to, że dzięki Wam po raz kolejny gromadka dzieci mogła udowodnić, że aktywna turystyka może stać się pasją również dzieci niepełnosprawnych. Dziękujemy!